دریافت اقامت از طریق اجاره ملک چگونه است؟

دریافت اقامت از طریق اجاره ملک چگونه است؟
مشاور مهاجرتی

بله ، در حال حاضر در برخی از کشورهای اروپایی با اجاره ملک و ارائه تمکن مالی لازم، امکان اخذ اقامت وجود دارد.

باید بگوییم که معمولا در اغلب کشورهای جهان به تنهایی و فقط با اجاره ملک امکان اخذ اقامت وجود ندارد و باید یک تمکن مالی نیز در کنار آن ارائه شود.

بله ، در صورتی که شخص شرایط لازم را فراهم آورد، پس از مدتی معلوم و مشخص زندگی در کشور مقصد امکان اخذ اقامت دائم برای وی به وجود می آید.

در حال حاضر در کشورهای اتریش، پرتغال، موناکو، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، یونان و سوئیس امکان اخذ اقامت از طریق اجاره ملک وجود دارد.

بله ، در اغلب کشورهایی که از طریق اجاره ملک اقامت اعطا می کنند، امکان بردن همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز وجود دارد.

البته در مقابل در برخی کشورها به خصوص در اروپا می توانید با خرید ملک با شرایط مشخص، به ویزا و اقامت دائم برسید که معمولا آن را به عنوان ویزای طلایی آن کشور می شناسند. پس به خاطر داشته باشید که معمولا اجاره ملک به تنهایی نمی تواند برای شما امتیازی اقامتی به همراه بیاورد، مگر این که در کنار آن یک تمکن مالی قوی نیز ارائه نمایید.

ضمنا جهت اطلاع از این که کدام کشورها با خرید ملک اقامت می دهند؟ با ما همراه باشید تا چند کشور که امکان دریافت اقامت در آن ها از طریق اجاره ملک ممکن بوده و مقاصد بسیار مناسبی برای زندگی، کار و تحصیل هستند و شرایط اجاره ملک در آن ها را به شما عزیزان معرفی نماییم.

 

اقامت فرانسه از طریق اجاره ملک

فرانسه یکی از مقاصد بسیار مناسبی است که از طریق اجاره ملک می توانید اقامت آن را به دست آورید. برای این امر شما باید ملک را به صورت واقعی از مالک اجاره کرده باشید و مبلغ اجاره مورد نیاز و یا به نوعی مورد تایید باتوجه به شهر انتخابی متفاوت می باشد.

دقت داشته باشید که برای این که این امر امکان پذیر باشد، شخص باید پیش از این حداقل یک بار به فرانسه سفر قانونی کرده باشد.

علاوه بر شرایط و مدارک عمومی نظیر نظیر عدم سوءپیشینه، بیمه درمانی با سقف 30 هزار یورو و دیگر موارد، شخص باید حتما تمکن مالی خود و اعضای خانواده خود را اثبات کند و نشان دهد که قادر به تامین مخارج زندگی در این کشور می باشد.

به همین خاطر تمکن مالی 40 هزاری یورویی برای متقاضی، 20 هزاریوریی برای همسر و 10 هزار یوریی برای فرزندان زیر 17 سال در حساب متقاضی نیاز است.

 
اقامت فرانسه از طریق اجاره ملک

اجاره آپارتمان 1 خواب مرکز شهر

اجاره آپارتمان 1 خواب حومه شهر

اجاره آپارتمان 3 خواب مرکز شهر

اجاره آپارتمان 3 خواب حومه شهر

774.12  یورو

588.33 یورو

1,470.78 یورو

1,157.66 یورو

اقامت اتریش از طریق اجاره ملک

اقامت اتریش از طریق اجاره ملک

اتریش یکی از کشورهای محبوب برای اخذ اقامت از طریق اجاره ملک در اروپا است. این روش به متقاضیان اجازه می دهد تا با اجاره ملک و اثبات تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود، اقامت بلند مدت در این کشور را بدست آورند.

برای دستیابی به این هدف در وهله اول شما باید یک اجاره نامه رسمی و قانونی تهیه نمایید که مبلغ اجاره آن از 2 هزار تا 10 هزار یورو قید شده باشد.

همچنین متقاضی باید ثابت کند که درآمد کافی برای تامین هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده اش در اتریش دارد که این مبلغ به طور سالانه حدود 24 هزار یورو برای یک فرد و 36 هزار یورو برای یک خانواده سه نفره است. ضمنا حداقل سرمایه 22 هزار یوریی در حساب شخصی خود به ازای هر نفر با سابقه سفید نیز نیاز است.

 

اجاره آپارتمان 1 خواب مرکز شهر

اجاره آپارتمان 1 خواب حومه شهر

اجاره آپارتمان 3 خواب مرکز شهر

اجاره آپارتمان 3 خواب حومه شهر

857.31 یورو

698.05 یورو

1,538.80 یورو

1,215.76 یورو

اقامت پرتغال از طریق اجاره ملک

پرتغال یکی از کشورهای ارزان اروپا است که برای اخذ اقامت خود حمایتی یا از طریق اجاره ملک، مقصدی بسیار خوب و مقرون به صرفه است. این کشور مزایای زیادی دارد، مثلا هزینه ها و مخارج زندگی در آن ارزان است و اجاره ملک نیز از اغلب کشورهای تراز اول اروپایی ارزان تر است.

شما باید در ابتدا یک ملک را در این کشور اجاره نمایید و قراردادی رسمی را به ثبت برسانید. یکی دیگر از مزایای اخذ اقامت پرتغال از طریق اجاره ملک این است که حتما اجباری به عقد اجاره بلند مدت نیست و با اجاره کوتاه و چند ماهه نیز می توان به این هدف رسید.

همچنین نیاز است که متقاضی تمکن مالی خود را جهت اثبات پوشش هزینه های زندگی در این کشور ارائه نماید. متقاضی باید برای خود مبلغ 8460 یورو، برای همسر 4230 یورو و برای هریک از فرزندان 2538 یورو را ارائه کند.

 
اقامت پرتغال از طریق اجاره ملک

اجاره آپارتمان 1 خواب مرکز شهر

اجاره آپارتمان 1 خواب حومه شهر

اجاره آپارتمان 3 خواب مرکز شهر

اجاره آپارتمان 3 خواب حومه شهر

953.03 یورو

725.51 یورو

1,677.15 یورو

1,211.64 یورو

اقامت یونان از طریق اجاره ملک

اگر بازهم به دنبال مقصدی ارزان برای اجاره ملک و اخذ اقامت هستید، یونان یکی از بهترین مقاصد اروپایی است که پاسپورتی بسیار معتبر داشته و ویزای آن دسترسی به سایر کشورهای حوزه شینگن را نیز برایتان فراهم می آورد. یونان یکی دیگر از کشورهایی است که از طریق خرید ملک اقامت طلایی و فوری را به سرمایه گذاران اعطا می کند.

برای اخذ اقامت از طریق اجاره شما باید در ابتدا ملکی مناسب با تعدا اعضای خانواده تان را در این کشور اجاره نمایید. سپس باید تمکن مالی خود را ثابت کنید، یعنی در ابتدا باید نشان دهید که ماهانه درآمدی 2500 تا 3 هزار یورویی برای متقاضی اصلی دارید که برای همسر 50% به آن و برای هر فرزند نیز 20% به آن افزوده می شود.

همچنین باید در یک حساب بانکی متعلق به متقاضی اصلی سرمایه ای بالغ بر 25 هزار تا 30 هزار یورو را فراهم داشته باشید. باید بگوییم که علاوه بر کشورهایی که تا این جا نام بردیم، کشورهای اسپانیا، ایتالیا، موناکو، سوئیس و غیره نیز کشورهای مناسبی برای اجاره ملک و اخذ اقامت هستند که باید شرایط آن ها با شرایط شما هم خوانی داشته باشد.

 
اقامت یونان از طریق اجاره ملک

اجاره آپارتمان 1 خواب مرکز شهر

اجاره آپارتمان 1 خواب حومه شهر

اجاره آپارتمان 3 خواب مرکز شهر

اجاره آپارتمان 3 خواب حومه شهر

495.77 یورو

397.76 یورو

826.37 یورو

689.67 یورو

اخذ اقامت دائم و تابعیت از طریق اجاره ملک

همانطور که گفتیم در برخی کشورها امکان دریافت اقامت از طریق اجاره ملک و ارائه تمکن مالی کافی وجود دارد. یقینا در هریک از کشورهایی که این امکان را فراهم آورده اند شرایط متفاوتی حاکم خواهد بود اما معمولا در ابتدای امر به افراد یک ویزای اقامت موقت اعطا خواهد شد که مدت آن می تواند برای هر فرد و در هر کشور متغیر باشد.

همچنین در صورتی که شرایط همچنان برقرار بوده و مورد تایید مراجع قانونی آن کشور قرار بگیرد، ویزای صادر شده قابل تمدید است. حال پس از گذشت مدت زمان معلوم و مشخص اقامت و زندگی در کشور مربوطه، دارنده ویزا و اقامت موقت می تواند برای دریافت اقامت دائم خود و پس از آن تابعیت آن کشور اقدام نماید.

معمولا در کشورهای اروپایی و به خصوص کشورهای اتحادیه اروپا پس از 5 سال زندگی امکان اخذ اقامت دائم و پس از 6 تا 10 سال زندگی امکان دریافت تابعیت و پاسپورت آن کشور برای افراد به وجود می آید. 

 
اخذ اقامت دائم و تابعیت از طریق اجاره ملک

مزایای اخذ اقامت با اجاره ملک

مهاجرت اگر به کشوری مناسب و دارای شرایط رفاهی و زندگی قوی و پر رفاه صورت پذیرد، مزایای زیادی را به دنبال می آورد. حال اگر از طریق اجاره ملک بتوانید اقامت یک کشور تراز اول در جهان را به دست آورید، قطعا مزایا، امکانات و ویژگی های متعدد و بسیاری پیش روی شما قرار می گیرد که با توجه به هر کشور می تواند متفاوت باشد . اما در ادامه ما برخی از مزایای کلی اخذ اقامت با اجاره ملک را برای شما شرح خواهیم داد:

  • عدم وجود محدودیت و شرایط سنی
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان
  • عدم نیاز به سرمایه گذاری و بودجه مالی هنگفت
  • امکان زندگی در کشورهای برتر و پیشرفته دنیا
  • امکان دسترسی به اقامت دائم کشور مقصد
  • امکان دسترسی به تابعیت و شهروندی کشور مقصد
  • امکان بردن همراه و اعضای خانواده برای زندگی به کشور مقصد
  • دسترسی فرزندانتان به آموزش با کیفیت و شاید رایگان
  • دسترسی و تحصیل در دانشگاه های برتر سایر کشورها
  •  امکان دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در سایر کشورها
  • بهره مندی از خدمات، امکانات و رفاه موجود در کشور مقصد
 

کارشناسان ما تلاش نموده اند تا در این مطلب اصلی ترین شرایط دریافت اقامت از طریق اجاره ملک را برای شما بیان نمایند . در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات در رابطه با کشور خاصی دارید ، حتما با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز تماس حاصل نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *