شرایط مهاجرت پزشکان به انگلستان چگونه است؟

مهاجرت پزشکان به انگلستان
مشاور مهاجرتی

 بله، پزشکان ایرانی نیز با فراهم آوردن شرایط لازم می توانند برای مهاجرت و اقامت در انگلستان اقدام نمایند.

 بله، پزشکان خارجی نیز برای مهاجرت و کار و اقامت در انگلستان نیاز به اخذ ویزای Tier 2 دارند.

 بله، پزشکانی که موفق به معادل سازی مدارک خود و دریافت ویزای این کشور می شوند، می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به عنوان همراه به انگلستان ببرند.

متقاضیان باید در آزمون PLAB شرکت نموده و موفق به اخذ نمره قبولی در آن شوند.

 بله، در صورتی که در این کشور حداقل 5 سال اقامت داشته و مالیات خود را بپردازند قادر به اخذ اقامت دائم این کشور خواهند بود.

مهاجرت پزشکان به انگلستان یک فرصت بسیار استثنایی برای مهاجرت به یکی از بهترین کشورهای جهان و اشتغال در یک نظام درمانی بسیار مدرن و تکامل یافته است. اما باید دقت داشته باشید که ورود به چنین سیستم منظم و جذابی به سادگی نبوده و نیاز به فراهم آوردن شرایطی خاص دارد که در طول این مطلب مشاورین موسسه مهاجریت رجبی به شما عزیزان ارائه خواهند نمود.

کشور انگلستان نیاز بالایی به پزشک عمومی و متخصص تمام وقت دارد که در بیمارستان ها و مراکز درمانی و کلینیک های به درمان و طبابت مردم مشغول شوند. این امر باعث شده که پزشکان راحت تر از سایر تخصص ها بتوانند مسیر خود را برای ورود و مهاجرت به این کشور هموار نمایند. مقاله مهاجرت به انگلستان را بخوانید و با کلیت روند مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

شرایط مهاجرت پزشکان به انگلستان در سال 2024

مهاجرت پزشکان به انگلستان فرآیندی پیچیده اما با مزایای بالقوه فراوان است. کشور انگلستان نیاز بالایی به نیروی پزشکی ماهر و متخصص دارد و به همین خاطر شرایط را برای جذب پزشکان خارجی فراهم آورده است. اما در حالی که الزامات و شرایط خاص ممکن است بسته به ملیت، سابقه و مدارک شما متفاوت باشد، شرایط زیر برای مهاجرت به انگلستان به عنوان پزشک برای تمامی متقاضیان لازم است:

  • مدرک پزشکی: داشتن مدرک پزشکی معتبر از یک دانشگاه شناخته شده و مورد تایید توسط شورای پزشکی عمومی (GMC) الزامی است.
  • آزمون PLAB: قبولی در آزمون PLAB (آزمون ارزیابی زبان و دانش پزشکی) یا معادل آن برای اثبات مهارت های زبانی و پزشکی شما ضروری است.
  • کارآموزی F2: گذراندن دوره کارآموزی (F2) در سیستم بهداشت ملی انگلستان (NHS) برای کسب تجربه عملی در محیط پزشکی انگلستان الزامی است.
  • ثبت نام GMC: پس از موفقیت در تمام مراحل، باید برای ثبت نام کامل در GMC درخواست دهید تا مجوز طبابت در انگلستان را بدست آورید.
  • تسلط به زبان انگلیسی: تسلط به زبان انگلیسی در سطح مورد نیاز برای برقراری ارتباط موثر با بیماران و همکاران ضروری است، به همین خاطر قبولی در آزمون مهارت زبانی مانند IELTS یا OET برای اثبات مهارت زبانی شما الزامی است.
  • سابقه کار مرتبط: داشتن سابقه کار مرتبط در زمینه پزشکی، به خصوص در سیستم مراقبت های بهداشتی مشابه NHS، می تواند مفید و موثر باشد.
  • ویزای کار مناسب: اخذ ویزای کار مناسب، مانند ویزای Tier 2 (ویزای کار ماهر) برای کار قانونی در انگلستان ضروری است.
  • تمکن مالی: ارائه مدارک تمکن مالی برای تأمین هزینه های زندگی در انگلستان هنگام درخواست ویزا الزامی است.
  • محدودیت سنی: متقاضیان باید زیر 65 سال سن داشته باشند.
  • سابقه کیفری: متقاضیان نباید سابقه کیفری داشته باشند.

معادل سازی مدارک پزشکان برای مهاجرت به انگلستان

معادل سازی مدارک پزشکی برای پزشکان واجد شرایطی که به دنبال مهاجرت به انگلستان و کار در سیستم بهداشت ملی این کشور (NHS) هستند، ضروری است. این فرآیند شامل ارزیابی مدارک تحصیلی، صلاحیت ها و تجربه شما برای اطمینان از این که با استانداردهای مورد نیاز در انگلستان مطابقت دارند، می باشد.

مراحل کلیدی معادل سازی مدارک پزشکی در کشور انگلستان برای تمامی متقاضیان معمولا شامل مراحل زیر خواهد شد:

  1. تمام مدارک تحصیلی، گواهینامه ها و سایر اسناد مرتبط با سابقه پزشکی خود را جمع آوری کنید و دقت داشته باشید که این مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند.
  2. فرم درخواست معادل سازی را از شورای پزشکی عمومی (GMC) دریافت کنید و آن را به طور کامل و دقیق تکمیل نمایید.
  3. هزینه ثبت نام برای معادل سازی را به GMC پرداخت کنید.
  4. GMC مدارک شما را ارزیابی می کند و ممکن است درخواست مدارک اضافی یا شرکت در آزمون های خاصی را داشته باشد.
  5. در صورت نیاز، باید در مصاحبه ای با GMC شرکت کنید تا در مورد مدارک و سابقه پزشکی خود بحث کنید و با افراد متخصص مصاحبه نمایید.
  6. GMC در مورد این که آیا مدارک شما معادل مدارک پزشکی انگلستان است یا خیر، تصمیم گیری می کند.

آزمون های لازم جهت مهاجرت پزشکان به انگلستان

برای مهاجرت پزشکان به انگلستان و کسب مجوز کار در سیستم بهداشت ملی این کشور(NHS)، گذراندن تعدادی آزمون الزامی است. این آزمون ها به منظور ارزیابی دانش پزشکی، مهارت های بالینی و توانایی شما در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در یک محیط پزشکی طراحی شده اند.

این آزمون از پزشکانی که در خارج از انگلستان و به خصوص اتحادیه اروپا تحصیل کرده اند و مدارک آنان به طور کامل و مستقیم قابل معادل سازی با سیستم آموزشی و درمانی انگلستان نیست، اخذ خواهد شد. این آزمون ها را باید شامل موارد زیر دانست:

نام آزمونشرایط
آزمون PLAB آزمون ارزیابی زبان و دانش پزشکیاین آزمون برای سنجش دانش شما از موضوعات پزشکی تئوری و عملی، از جمله آناتومی، فیزیولوژی، فارماکولوژی و طب بالینی طراحی شده است.PLAB در دو بخش برگزار می شود:
 ·       بخش اول MCQ: سوالات چند گزینه ای
 ·       بخش دوم: موارد ایستگاهی (OSCE)
آزمون OSCE آزمون مهارت های بالینی عینیاین آزمون برای ارزیابی توانایی شما در انجام معاینات فیزیکی، اقدامات عملی و سایر مهارت های بالینی ضروری است. OSCE در یک محیط شبیه سازی شده انجام می شود و شما باید با بیماران استاندارد شده تعامل داشته باشید.
  
آزمون آیلتسقطعا پزشکان برای طبابت در کشور انگلستان باید بتوانند با بیماران خود تعامل داشته و به طور کامل ارتباط برقرار کنند. به همین خاطر تسلط بالا و کاملی به زبان انگلیسی نیاز است که آنان را در ارائه آزمون آیلتس با نمره 7.5 اجبار می نماید.

مدارک لازم برای مهاجرت پزشکان به انگلستان

متقاضیان و پزشکان خارجی باید مدارکی را تهیه و جمع آوری نموده و برای دریافت مجوزهای لازم جهت کار در این کشور و همچنین دریافت ویزای انگلستان به مراجع مرتبط ارائه نمایند. 

دقت داشته باشید که در طی این روند شما ممکن است که با بیش از یک سازمان و اداره در ارتباط باشید و هریک نیاز به ارائه مدارکی خاص و جداگانه داشته باشد.

مدارک لازم برای مهاجرت پزشکان به انگلستان در حال حاضر به شرح زیر است:

  • آخرین مدرک پزشکی دریافت شده از دانشگاه معتبر
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • پاسپورت معتبر
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • جاب آفر و پیشنهاد شغلی مربوطه
  • مدارک مرتبط با شرکت در آزمون وقبولی آن ها
  • رسید پرداخت هزینه معادل سازی مدرک
  • رسید پرداخت هزینه صدور ویزا
  • گواهی تمکن مالی لازم
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • معاینات پزشکی و سلامت کامل
  • انگیزه نامه از مهاجرت به انگلستان

ویزای لازم برای مهاجرت پزشکان به انگلستان

پزشکانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید علاوه بر معادل سازی مدارک لازم و دریافت مجوز طبابت در این کشور، برای دریافت ویزای مربوطه نیز اقدام نمایند. ویزای مرتبط برای پزشکان در حال حاضر ویزای Tier 2 می باشد که به عنوان ویزای کار کادر درمان در این کشور صادر می شود.

این ویزا معمولا در ابتدا با اعتباری از 3 تا 5 سال صادر می شود و قابل تمدید می باشد. همچنین افراد دارنده این ویزا قادر هستند تا با داشتن شرایط لازم نظیر تمکن مالی و مسکن مناسب، نسبت به اخذ ویزای همراه برای خانواده خود نیز اقدام نمایند. این ویزا برای همسر و فرزندان زیر 18 سال شخص صادر می شود.

باید در نظر داشته باشید که افراد با 5 سال زندگی و اقامت در کشور انگلستان قادر به دریافت اقامت دائم این کشور خواهند شد. همچنین 5 سال پس از دریافت اقامت دائم و ادامه حضور و زندگی در این کشور، امکان دریافت تابعیت و پاسپورت انگلستان برای آنان فراهم می آید.

شرایط مهاجرت پزشکان به انگلستان چگونه است؟

روش های کاریابی و استخدام پزشکان در انگلستان

به عنوان یک پزشک خارجی که در خارج از انگلستان اقامت دارید، برای مهاجرت به این کشور باید بتوانید یک جاب آفر مناسب از یک کارفرمای معتبر در این کشور به دست آورید. برای این امر باید بتوانید از طرق مختلف فرصت های شغلی موجود در این کشور که برای پزشکان خارجی درخواست داده اند را بیابید و با مکاتبه با آنان، یکی را ترغیب به استخدام خود کنید.

شما می توانید از آژانس های کاریابی استفاده کرده و این امر را به آنان بسپارید و یا اگر دوست و یا پزشکی را در این کشور می شناسید و در ارتباط هستید، از طریق وی به فرصت های شغلی مختلف دسترسی پیدا کنید. اما امروزه یکی از روش های بسیار پرطرفدار و کارآمد، مراجعه به سایت های کاریابی است. از برترین سایت های حال حاضر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • co.uk
  • HealthJobsUK
  • Jobs4Medical
  • CV-Library
  • Global Medical Careers
  • Totaljobs
روش های کاریابی و استخدام پزشکان در انگلستان

شرایط کار و درآمد پزشکان در انگلستان

پزشکان در انگلستان با توجه به تخصص و محل کار خود دارای شرایط کاری متفاوتی خواهند بود و می توانند در طول یک روز ساعات کار متفاوتی داشته باشند. اما یقینا هرچقدر که در طول روز مشغول به کار باشند مزد آن و یا اضافه کار آن را دریافت خواهند کرد. همچنین پزشکان از جمله افراد دارای جایگاه اجتماعی و شان بالا در کشور انگلستان می باشند.

علاوه بر این پزشکان به طور عمده جز افراد پر درآمد این کشور شناخته می شود، به خصوص پزشکان متخصص و جراحان که می توانند درآمدهای بسیار بالایی را با توجه به تخصص علم خود به دست آورند. پس آن چه مسلم است، شما با اشتغال در حوزه پزشکی در انگلستان می توانید درآمدی مناسب و زندگی پر رفاهی برای خود و خانواده تان به ارمغان آورید.

در ادامه و در جدول زیر طبق آخرین گزارش ها و آمار در سال 2024، درآمد متوسط پزشکان در انگلستان در تخصص های مختلف بدین شرح می باشد:

تخصصدرآمد متوسط سالانه
پزشک عمومی82,007 پوند
متخصص قلب94,091 پوند
متخصص داخلی77,180 پوند
جراح مغز و اعصاب107,412 پوند
متخصص کلیه102,474 پوند

مزایای مهاجرت پزشکان به انگلستان

مهاجرت به انگلستان به عنوان یک پزشک می تواند مزایای متعددی برای متخصصان پزشکی واجد شرایط داشته باشد. مزایایی که علاوه بر تاثیرات مثبت بسیار بر زندگی آنان، می تواند تاثیرات بسیار مهمی بر زندگی خانواده افراد نیز داشته باشد. برخی از مهم ترین مزایای این امر به شرح زیر است:

  • سیستم بهداشت ملی انگلستان (NHS) یکی از بزرگ ترین کارفرمایان پزشکان در جهان است و طیف گسترده ای از فرصت های شغلی را در محیط های مختلف ارائه می دهد.
  • انگلستان در زمینه تحقیقات و آموزش پزشکی پیشرو است و پزشکان از فرصت های زیادی برای ارتقای دانش و مهارت های خود برخوردار خواهند شد.
  • امکان همکاری با برخی از بهترین متخصصان پزشکی در جهان و مشارکت در پروژه های تحقیقاتی پیشرفته وجود دارد.
  • انگلستان کشوری با کیفیت زندگی بالا، دارای سیستم آموزشی عالی، زیرساخت های توسعه یافته و طیف گسترده ای از امکانات رفاهی و فرهنگی است.
  • دسترسی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا، حمل و نقل عمومی کارآمد و محیط های امن و پذیرا از دیگر مزایای زندگی در انگلستان است.
  • پزشکان در انگلستان از حقوق و مزایای رقابتی شامل حقوق پایه خوب، مزایای بازنشستگی، مرخصی استعلاجی و پرداختی های مربوط به بیمه برخوردار هستند.
  • امکان کار اضافی و شیفت های اضافی برای افزایش درآمد وجود دارد.
  • انگلستان کشوری دموکراتیک با احترام به حقوق بشر و آزادی های فردی است.
  • پزشکان از آزادی بیان، آزادی مذهب و آزادی همبستگی با انجمن های حرفه ای برخوردار هستند.
  • انگلستان کشوری امن  با سیستم آموزشی خوب و فرصت های شغلی متعدد برای همسران و فرزندان پزشکان است.
  • امکان دسترسی به خدمات مراقبت از کودکان با کیفیت و سیستم های حمایتی مناسب برای خانواده ها وجود دارد.
مزایای مهاجرت پزشکان به انگلستان

در طول این فرآیند باید به این موضوع توجه داشته باشید که فرآیند مهاجرت به انگلستان می تواند پیچیده و زمان بر باشد. به همین خاطر توصیه می شود قبل از شروع فرآیند مهاجرت، تحقیقات کافی انجام شود و از یک متخصص مهاجرت یا وکیل با تجربه کمک گرفته شود.

در این مطلب خلاصه ای از شرایط و مراحل مهاجرت پزشکان به انگلستان را برای شما عزیزان شرح دادیم، برای بررسی تخصصی مدارک و شرایط حتما با تیم مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل کرده و زمان مشاوره خود را تعیین نمایید. 

دعوت می کنیم مقاله درآمد پزشکان در اروپا را مرور کنید تا بتوانید سطوح درآمد پزشکان در کشورهای مختلف اروپایی را بهتر مقایسه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *