مهاجرت به لیتوانی

مهاجرت به لیتوانی از چه راه هایی ممکن است؟ هر ساله افراد زیادی از کشورهای مختلف دنیا برای مهاجرت و اخذ اقامت لیتوانی اقدام می کنند ؛ در این اثنا ، برخی از طریق تحصیل و برخی هم به واسطه کار و یا توسعه تجارت برای مهاجرت به لیتوانی درخواست می دهند و برخی دیگر نیز ممکن است از طریق الحاق به خانواده به این کشور بروند.

لیتوانی کشوری توسعه یافته با اقتصادی پیشرفته است و تولید ناخالص داخلی این کشور در طی سال ها رشد قابل توجهی داشته که این امر موجب بهبود سطح زندگی مردم شده است ؛ با این که این کشورِ در حال توسعه به سوی یک اقتصاد خدماتی با بهبود سیستم مراقبتهای بهداشتی ، ممکن است با استانداردهای سایر کشورهای پیشرفته اروپایی برابری نکند ؛ اما باز هم چیزهای زیادی برای گفتن دارد.

اطلاعات جامع تر در این خصوص را از مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) درخواست نمایید ، توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به اروپا را نیز در کنار این مقاله بخوانید تا بتوانید مقایسه و درک بهتری از مزایا و معایب مهاجرت به لیتوانی داشته باشید.

لذا ، امروزه مهاجرت به لیتوانی در بین شهروندان کشورهای مختلف به ویژه کشورهای CIS ، بسیار رایج شده است ؛ چرا که مهاجرت به لیتوانی راهی آسان ، ارزان و سریع برای ورود به اتحادیه اروپا و تردد آزادانه در کشورهای عضو شنگن می باشد ؛ همچنین در حال حاضر مهاجرت متخصصینی که دارای صلاحیت هایی بالایی هستند ، برای استخدام در شرکتها و سازمانهای لیتوانی نیز انجام می شود که از الزامات اصلی جهت مهاجرت برای چنین افرادی داشتن مدرک تحصیلی بالا است ؛ در ادامه بیش تر در مورد مهاجرت به لیتوانی خواهیم خواند.

فهرست مطالب
مهاجرت به لیتوانی

روش های قانونی مهاجرت به لیتوانی

روش های قانونی مهاجرت به لیتوانی کدام است؟ فرایند مهاجرت به لیتوانی با تشکیل پرونده جهت اجازه اقامت موقف ، TRP آغاز می شود ؛ TRP به شهروندان غیر اتحادیه اروپا امکان می دهد تا به طور موقت برای مدت زمان مشخص شده در سند ویزا و یا یک سال در کشور لیتوانی اقامت داشته باشند.

از آن جا که جهت واجد شرایط بودن TRP لیتوانی نیازی به داشتن شرایط کاری قابل توجه و یا مدارک تجاری خاصی نیست ، لذا اخذ TRP لیتوانی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپا آسان تر است ؛ اما ، سوابق تحصیلی و مدارک تحصیلی خوب به همراه مهارت های زبانی می تواند مهم باشد.

توصیه می کنیم مقاله روش های قانونی مهاجرت را بخوانید و با شیوه های کلی مهاجرت هم آشنا شوید.

روش های قانونی مهاجرت به لیتوانی
مهاجرت به لیتوانی از طریق کار
مهاجرت به لیتوانی از طریق تحصیل
مهاجرت به لیتوانی به واسطه ی سرمایه گذاری و ثبت شرکت
مهاجرت به لیتوانی از طریق ازدواج

همچنین ، در صورت مهاجرت به کشور لیتوانی می توانید برای ویزای اقامت موقت TRV اقدام نمایید ؛ علاوه بر این ، احتمال دارد بتوانید از ویزای اقامت دائم PRV استفاده کنید و گرین کارت لیتوانیایی را اخذ نمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت به کشورهای اروپایی بصورت قانونی از طریق کشورهایی خاص و کمتر شناخته شده!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مهاجرت به لیتوانی از طریق پناهندگی

مهاجرت به لیتوانی از طریق پناهندگی یکی از چالش برانگیزترین روش های مهاجرتی است و در کنار خطرانی مالی و جانی که به واسطه قاچاقچیان پناهندگان را در مسیر رسیدن به مقصد نهایی تهدید می کند ، کشور لیتوانی دارای سهمیه کمی جهت پذیرش پناهندگان است ؛ همچنین ، بر طبق مقررات اتحادیه اروپا و کشور لیتوانی ، پناهندگان اجازه کار ندارند ؛ همچنین ، پناهندگان نمی توانند برای درخواست پناهندگی از طریق کشورهای دیگر اقدام نمایند.

علاوه بر این ، نرخ بالای بیکاری در لیتوانی باعث شده تا پناهندگان شانس بسیار کمی برای یافتن کار داشته باشند.

مهاجرت به لیتوانی از طریق تحصیل

جهت اخذ اقامت لیتوانی از طریق تحصیل چه اقداماتی را باید انجام داد؟ برای تحصیل در لیتوانی در ابتدا می بایست دانشگاه و برنامه مورد نظر خود را انتخاب نمود ؛ در صورتی که دانشجو شرایط موسسه را جهت پذیرش دارا باشد ، می تواند برای صدور مجوز اقامت موقت این کشور اقدام نماید ، همچنین ، دانشجویان در صورت تمایل برای کار در حین تحصیل می بایست مجوز کار دریافت نمایند ؛ دقت داشته باشید ، با این که دانشجویان تنها با ویزای دانشجویی و تحصیل در این کشور نمی توانند اقامت لیتوانی را دریافت کنند ، اما در صورت یافتن شغلی مناسب پس از فارغ التحصیلی و پرداخت مالیات ها ، امکان اخذ اقامت دائم این کشور برای آن ها فراهم خواهد آمد.

تحصیل در لیتوانی

اخذ اقامت لیتوانی از طریق کار

اخذ اقامت لیتوانی از طریق کار امکانپذیر است و این امر مستلزم یافتن شغل در یک شرکت لیتوانیایی بعنوان یک فرد خارجی است ؛ لذا برای اخذ ویزای کار و داشتن کار در کشور لیتوانی به پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از طرف کارفرمایی تبعه لیتوانی نیاز خواهد بود ؛ در این صورت کارفرما می بایست بتواند ثابت کند که برای موقعیت شغلی موردنظر هیچ شخصی از لیتوانی و اتحادیه اروپا دارای شرایط نمی باشد.

لذا ، وی باید شغل موردنظر را در لیتوانی و اتحادیه اروپا آگهی کند و در صورت پیدا نشدن داوطلب از این مناطق و ارائه رزومه کاری قوی توسط متقاضی غیرلیتوانی و غیر اتحادیه اروپا ، کارفرما می تواند برای ارسال پیشنهاد شغلی به فرد مورد نظر اقدام نماید و از طریق آن می‌توان برای ویزای کار این کشور درخواست نمود.

بنابراین ، هر خارجی که به دنبال کار و زندگی در لیتوانی است ، می بایست دارای شرایط لازم و تجربه کافی باشد ؛ صدور مجوز به شغل ، صلاحیت ، درآمد ماهانه و سایر عوامل وابسته است ؛ پس می توان گفت ، برآورده ساختن تمامی شرایط شغلی مورد نیاز منجر به اجازه کار ، اجازه اقامت موقت و یا دائم بسته به مدت زمان کار ، و نیز ویزای ملی D می شود.

پس از اخذ اجازه اقامت می بایست کسب و کار خود را راه اندازی کرد و پس از 5 سال شخص می‌تواند اجازه اقامت دائم دریافت نماید و پس از 5 سال دیگر وی اقامت لیتوانی را کسب خواهد کرد.

اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری

اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری

اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری شامل چه روش هایی است؟ لیتوانی از جمله کشورهای جذاب برای سرمایه گذاری است ؛ این کشور علاوه بر داشتن نیروی کار با تجربه ، هزینه های مقرون به صرفه جهت ثبت شرکت ، زیر ساخت های توسعه یافته و فرصت های سرمایه گذاری در بخش های موفقی نظیر فناوری اطلاعات ، تولید ، تجارت و خدمات مالی ، تحقیق و توسعه ، دارای مزیت هایی از جمله اقتصادی با ثبات نیز می باشد.

اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری با کمک برنامه ویزای طلایی امکان پذیر است که در نهایت ، منجر به اخذ شهروندی برای سرمایه گذاران خارجی خواهد شد ؛ دریافت اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری به چند صورت قابل انجام است ؛ لذا ، یک تبعه خارجی از طریق سرمایه گذاری در لیتوانی به شکل راه اندازی یک کسب وکار ، ثبت شرکت ، خرید ملک و سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی می تواند اقدام نماید.

اقامت لیتوانی با ثبت شرکت

براساس قوانین فعلی مهاجرتی لیتوانی ، شهروندان غیر اتحادیه اروپا در ازای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور لیتوانی می توانند اجازه اقامت این کشور را اخذ نمایند ؛ لیتوانی یکی از جذاب ترین کشورها جهت سرمایه گذاری است.

از شرایط سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در لیتوانی این است که متقاضی می بایست بتواند ثابت کند که سهامدار شرکتی است که قرار است در لیتوانی افتتاح شود ؛ همچنین ، جهت دریافت اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری به یک طرح تجاری نیاز است ؛ شرایط کلی جهت اخذ اقامت لیتوانی با ثبت شرکت به شرح زیر خواهد بود:

  • سرمایه گذار باید یک شرکت لیتوانیایی را حداقل به مدت 6 ماه قبل از درخواست اجازه اقامت اداره کند.
  • شرکت لیتوانیایی لازم است تا حداقل سه نفر از ساکنین کشور لیتوانی را به استخدام خود درآورده و حق بیمه تامین اجتماعی آن ها را پرداخت نماید ؛ مبلغ متوسط حق بیمه ماهیانه تامین اجتماعی در لیتوانی تقریبا در حدود 160 برای هر نفر می باشد.
  • سرمایه گذاری حداقل 29 هزار یورور در یک شرکت لیتوانیایی
  • حداقل 14 هزار یورو از سرمایه ، باید سرمایه خود سرمایه گذار باشد.
  • سرمایه گذار می بایست دارای موقعیتی پیشرو در شرکت لیتوانیایی باشد.
  • سرمایه گذار باید بتواند ثابت کند که دارای یک محل اقامت در لیتوانی که شرایط بهداشتی را برآورده می سازد ، می باشد. (برای مثال ، حداقل 7 مترمربع برای هر فردی که اعلام می شود در آن مکان زندگی می کند)

شما می توانید با مطالعه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لیتوانی اطلاعات بسیار دقیق تری در این خصوص کسب کرده و با تمام مراحل مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت آشنا شوید.

لیتوانی را در مطالب ارائه شده زیر بهتر می شناسید.

اخذ اقامت

در صورتی که سرمایه گذار غیر اتحادیه اروپا ، شش شرط ذکر شده را رعایت نماید ، اداره مهاجرت در ابتدا برای سرمایه گذار اجازه اخذ اقامت یک ساله را صادر می کند که پس از انقضای مجوز اقامت یک ساله ، شخص می تواند هر دو سال یک بار البته در صورت رعایت تمامی شرایط فوق ، مجوز را تمدید نماید.

با این وجود ، در صورتی که یک فرد خارجی بیش از 260 هزار یورو در شرکتی لیتوانی سرمایه گذاری کند و حداقل 5 نفر از ساکنین لیتوانی را استخدام نماید ، می تواند اجازه اقامت اولیه به مدت 3 سال را دریافت نماید که چنین اجازه اقامتی هر سه سال یک بار قابل تمدید می باشد  ، علاوه بر این ، به منظور برخورداری از مجوز اقامت ، از سرمایه گذار درخواست می شود که حداقل 6 ماه در سال در کشور لیتوانی اقامت فیزیکی داشته باشد ؛ همچنین ، در هر زمانی می توان از سرمایه گذار درخواست نمود تا مدرکی مبنی بر صوری نبودن کسب و کاری که توسط وی اداره می شود ، ارائه دهد.

اقامت لیتوانی با خرید ملک

یکی از روش های سرمایه گذاری در کشوری چون لیتوانی از طریق خرید ملک است و یکی از دلایل جذابیت سرمایه گذاری در این کشور به دلیل پیوستن لیتوانی به اتحادیه اروپا می باشد ؛ در خرید ملک شخص می تواند ملکی را خریداری کرده و به اجاره دهد و از این طریق نیز کسب درآمد داشته باشد ؛ اما آیا اقامت لیتوانی با خرید ملک امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که خرید ملک در کشور لیتوانی منجر به اخذ مجوز اقامت این کشور نمی شود ؛ لذا ، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات حق اخذ اقامت در کشور لیتوانی را به سرمایه گذار نمی دهد و شخص سرمایه گذار جهت اخذ اقامت لیتوانی می تواند در کنار خرید ملک از دیگر روش های مهاجرتی مثل ثبت شرکت که منجر به اخذ اقامت این کشور می شود ، استفاده نماید.

برای اطلاعات کامل تر در خصوص مهاجرت به لیتوانی و اجاره و خرید ملک در لیتوانی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

اگر نمیدانید با مهاجرت با چه چالش هایی رو به رو خواهید شد و نگران این موضوع هستید می توانید وبینار ارائه شده در این بخش را ببینید ، تمام ابهامات و سوالات پرسیده شده شما را به صورت وبیناری دو ساعته شرح داده ایم تا راهگشای مسیر مهاجرت شما باشد.

همچنین می توانید تجربیات مراجعین ما را در بخش ما تا حالا چیکار کردیم از منوهای بالای صفحه مشاهده کنید و یا با درج نام و شماره تماس سوالات مهاجرتی خود را از مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی بپرسید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

ارائه برترین پیشنهادات مهاجرتی با تکیه بر سالها دانش و تجربه در شرکت رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

وکیل مهاجرت به لیتوانی

 وکیل مهاجرت به لیتوانی مسئول چه اموری است؟ حتما امروزه در منابع مختلف اصطلاح وکیل مهاجرت را شنیده اید ؛ این افراد به ادعای خودشان شرایط را برای مهاجرت به سایر کشورها آسان تر خواهند کرد.

اما اگر شما هم از کسانی هستید که قصد مهاجرت به کشوری دیگر از جمله لیتوانی را دارید ، باید به این موضوع توجه داشته باشید که در رشته حقوق ایران و نیز سطح اروپا ، اصلا شاخه ای به اسم مهاجرت وجود ندارد و این مقوله مختص کشورهای خاصی چون استرالیا یا کانادا است ؛ در این کشورها ، اداره مهاجرت به افراد دارای صلاحیت لایسنس اعطا می کند و شخص می تواند در زمینه مهاجرت فعالیت داشته باشد ؛ لذا لازم است تا در مساله وکیل مهاجرت به لیتوانی کمی بیش تر تامل کنید.

موسسه مهاجرتی به لیتوانی

شاید شما هم بعنوان یک متقاضی مهاجرت به دنبال موسسات مهاجرتی بوده‌اید تا بتوانید از این طریق مسیر مهاجرت را آسانتر طی کنید ؛ نکته مهم در خصوص موسسات مهاجرتی ، امین و مورد اعتماد بودن آنهاست ؛ علاوه بر این ، سابقه کار و تجربیات موسسه مهاجرتی جهت ارائه بهترین راهکارها نیز مهم خواهد بود ؛ اما آیا تمامی موسسات مهاجرتی قابل اعتماد هستند؟

از آنجا که به دلایل مختلف هر ساله میزان مهاجرت ها افزایش می یابد و تقاضاهای بیش تری برای مهاجرت به ثبت می رسد ، لذا ، فعالیت موسسات مهاجرتی زیادی را نیز در شهرهای مختلف می توان مشاهده نمود ؛ پس اگر قصد مهاجرت به کشوری اروپایی نظیر لیتونی را دارید ، باید به دنبال موسسه مهاجرتی لیتوانی باشید.

یکی از موسسات بسیار معتبر مهاجرتی که توانسته اعتماد متقاضیان را جلب نماید ، موسسه مهاجرتی رجبی است ؛ این موسسه با در اختیار داشتن مشاورین و کارشناسانی مطلع ، در رفع مشکلات مهاجرتی متقاضیان کوشیده و با در اختیار قرار دادن بهترین راهکارها به متقاضیان سعی داشته مسیر همواری پیش روی متقاضیان مهاجرت قرار دهد ؛ بنابراین می‌توانید امور مهاجرتی تان را با خیال راحت به متخصصین موسسه مهاجرتی رجبی و شعبه‌های آن یعنی موسسه مهاجرتی در تهران و نیز موسسه مهاجرتی در شیراز بسپرید.

از آن جا که تعریف مهاجرت با اعزام دانشجو و اریابی متفاوت است ، لذا دقت داشته باشید که موسسات مهاجرتی احتیاجی به داشتن مجوز اعزام دانشجو از طرف وزارت علوم و نیز کاریابی از طرف وزرات کار ندارند.

موسسه مهاجرتی به لیتوانی

سوالات پر تکرار مهاجرت به لیتوانی

  • مهاجرت به لیتوانی از طریق کار
  • مهاجرت به لیتوانی از طریق تحصیل
  • مهاجرت به لیتوانی به واسطه ی سرمایه گذاری و ثبت شرکت
  • مهاجرت به لیتوانی از طریق ازدواج
  • مهاجرت به لیتوانی از طریق تولد

 برای تحصیل در لیتوانی در ابتدا می بایست دانشگاه و برنامه مورد نظر خود را انتخاب نمود ؛ در صورتی که دانشجو شرایط موسسه را جهت پذیرش دارا باشد ، می تواند برای صدور مجوز اقامت موقت این کشور اقدام نماید.

پس از اخذ اجازه اقامت می بایست کسب و کار خود را راه اندازی کرد و پس از 5 سال شخص می‌تواند اجازه اقامت دائم دریافت نماید و پس از 5 سال دیگر وی اقامت لیتوانی را کسب خواهد کرد.

حداقل 14 هزار یورو از سرمایه ، باید سرمایه خود سرمایه گذار باشد.

خرید ملک در کشور لیتوانی منجر به اخذ مجوز اقامت این کشور نمی شود ؛ لذا ، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات حق اخذ اقامت در کشور لیتوانی را به سرمایه گذار نمی دهد و شخص سرمایه گذار جهت اخذ اقامت لیتوانی می تواند در کنار خرید ملک از دیگر روش های مهاجرتی مثل ثبت شرکت که منجر به اخذ اقامت این کشور می شود ، استفاده نماید.

مهاجرت به لیتوانی به طرق مختلف امکان پذیر است و هر ساله بر جذابیت این کشور جهت سرمایه گذاری افزوده می شود ؛ لذا ، شخص متقاضی می تواند با توجه به اهداف و شرایط خود به فکر سرمایه گذاری ، کار یا تحصیل در این کشور باشد ؛ شما هم اگر قصد مهاجرت به لیتوانی را دارید ، برای اطلاعات بیش تر می توانید با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی از طریق دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید ، همچنین اگر به سرمایه گذاری در کشورهای خارجی علاقه دارید ،  توصیه می کنیم مقاله بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را نیز بخوانید.

مهاجرت به لیتوانی را با برخی دیگر از کشورها اروپایی مقایسه کنید.

2 دیدگاه در “مهاجرت به لیتوانی

  1. مهاجرت به لیتوانی علیرضا اللهیاری گفت:

    سلام
    من معلم هستم. دبیر زیست شناسی. لیسانس زیست و فوق لیسانس mba
    ۲ سال بعد بازنشسته میشم. ۴۸ سال سن دارم
    همسرم هم معلمه(لیسانس دینی و عربی). ایشون ۷ سال بعد بازنشست میشن
    ناشر هستم با ۱۰ سال سابقه
    ۱.۵میلیارد تومان سرمایه دارم
    ۲ پسر دارم(۱۱ و ۱۲ ساله)
    یه دختر دارم سال دوازدهم.
    دخترم آیلتس ۶ داره
    خودم هم به انگلیسی تا حدی تسلط دارم ولی به ترکی مسلطم.
    تصمیم دارم مهاجرت کنم برا دریافت تابعیت. شما کدوم کشور رو پیشنهاد می کنید؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه